Konijnen

Hoe worden konijnen geboren? Waarom hebben ze lange tanden?... Genoeg vragen om er een project over te houden.
We verzamelen eerst materiaal.


Aan onze deur kan je merken met welk project we bezig zijn.


Onze poppenhoek en poppenhuis wordt omgetoverd tot een konijnenhoek.








Natuurlijk mag er nu geen konijn ontbreken.









We kunnen nu aan onze onderzoeken beginnen.
1. Algemeen onderzoek door Lieselotte en Olivia.





2. Spelen konijnen? door Naura, Lialotta, Kaylin en Lieselotte.



We gaan zelf speelgoed maken voor ons konijn.

















3. Wat is het verschil tussen een haas en een konijn? door Stien, Sam en Joppe.





4. Wat eten konijnen? door Chelsey en Lialotta.



We passen onze winkel aan.


5. Hoe wordt een konijn geboren? door Stien en Iris.


6. Passen wij in een konijnenhok?







7. Waarom ligt er soms krijt in het hok? door Stien en Kaylin.
8. Waarom heeft een konijn lange tanden? door Winter en Ruben.


Ons konijn moet ook nog een naam hebben. We doen zelf een aantal voorstellen en gaan de klassen af met onze lijst waarop zij kunnen turven. Daarna gaan wij tellen....maar eerst een vaste structuur zoeken om te tellen.

We hebben ook nog veel andere leuke dingen gedaan zoals een konijnenorkest,...


bewegingsomloop voor konijnen (door onze kleuters),...



schrijfdans,...
worteltjes wegen,...

konijnenvoer ontleden,..

pompons maken en schminken,...













spelletjes spelen,...










bouwen van hokken,...








steeknagels en strijkparels,..


heel veel knutselen,...






















en ook mooie verhalen maken.



Klaar is met ons komen konijnenkeutels maken die je kan opeten.


















En we hebben een bezoek gebracht aan de dierenarts nadat Winter en Ruben de telefoonnummer hadden opgezocht en Chelsey een cadeautje heeft gemaakt voor de dierenarts.













Het grote moment is aangebroken...projectafsluiting. Deze kan je bekijken als je de QR-code scant.
Weet je niet hoe het moet? Vraag aan je kleuter...wij doen dit ook in de klas :)