Zorgt de magische eenhoorn voor een regenboog?

Dit was de vraag die enkele kleuters stelden. Dit moesten we eens grondig onderzoeken.
Ons eerste onderzoek werd gedaan door Kaylin en Stien. Zij onderzochten welke kleuren de regenboog heeft.






We versieren onze deur alvast met regenboogkleuren.





Bestaat de magische eenhoorn? Heeft iemand die al eens gezien? Kaylin maakt een tabel waarmee zij  en Stien alle klassen gaan bevragen.




De meesten hebben nog geen eenhoorn gezien... maar sommigen toch wel?!


Maar kijk... daar staat een regenboog! Waar is de eenhoorn? Wat zien we wel?


We zien regen en zon...maar geen eenhoorn. We gaan eens zien of we iets op de computer vinden.
 Stien en Lieselotte maken een kunstwerk van hoe de regenboog ontstaat.


Onze kleuters willen ook weten hoe ze zelf kleuren kunnen maken. Experimenteren is de boodschap.












Na veel geƫxperimenteer gaan we samen eens kijken welke kleuren we nu kunnen maken.









We maken schilderijen met onze zelfgemaakte kleuren.



We maken een onthoud-blad om in onze knutselhoek te hangen.

We boetseren nog met gekleurde plasticine en knutselen erop los.





















En we spelen nog spelletjes.